Στην Ανδρομέδα και στη γη – Θανάσης Παπακωνσταντίνου

Studio Album – Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Κυκλοφόρησε: Μάιος 1995
Ηχογραφήθηκε: στούντιο Αγροτικόν
Διάρκεια: 42:05
Γλώσσα: Ελληνική
Δισκογραφική: Lyra
Παραγωγός: Θανάσης Παπακωνσταντίνου, Σωκράτης Μάλαμας

Sound Quality: FULL
Format: mp3_256Kbps
Στην Ανδρομέδα και στη γη είναι ο τίτλος του δεύτερου δίσκου του, που κυκλοφόρησε τον Μάιο του 1995 από τη δισκογραφική εταιρεία Lyra και περιέχει 12 κομμάτια.

Περιεχόμενα CD
Ανδρομέδα
Πλάνα ξενιτειά
Άστρο του πρωινού
Του κάτω κόσμου οι φυλακές
Κάτω απ’ το μαξιλάρι
Νυχτέρι
Η βέρα
Δέντρο μοναχό
Η τράτα
Οι καλογέροι
Όσοι
Οι πότες της στρογγυλής τραπέζης
http://www.opendrive.com/files/20718587_q8VJS/player.swf
Η πρώτη δισκογραφική δουλειά του κυκλοφόρησε το Γενάρη του 1993 υπό τον τίτλο Αγία Νοσταλγία. Κανείς δεν μπορούσε τότε να φανταστεί ότι αυτός ο μουσικός με την ιδιότροπη φωνή, θα έφτανε μέσα σε λιγότερα από δέκα χρόνια να είναι ο μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανανέωσης του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού.
Κι όμως, σε εκείνο τον πρώτο δίσκο, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου αφήνει να φανούν τα χαρακτηριστικά ενός σπουδαίου καλλιτέχνη. Με μια σχεδόν πανκ νοοτροπία, αραδιάζει 12 τραγούδια και ένα οργανικό, κάποια από τα οποία διαρκούν μόνο λίγα δευτερόλεπτα ή μετά βίας ξεπερνούν το ένα λεπτό και τα τραγουδάει με μια φωνή που ξενίζει αρχικά αλλά που, με τον καιρό και τις ακροάσεις, αρχίζει να γλυκαίνει.


Το εναρκτήριο «Στις Χαραυγές Ξεχνιέμαι» δίνει το στίγμα και την ταυτότητα του λόγου του, και μαζί με το «Όνειρο» και το ομώνυμο του δίσκου, παραμένουν μέχρι και σήμερα στο ρεπερτόριο των συναυλιών του. Μουσικά, τα μόνα ουσιαστικά εφόδιά του είναι τα παραδοσιακά και ρεμπέτικα τραγούδια ενώ κυριαρχεί το ηχόχρωμα της μακρυμάνικης μπουζουκομάνας του. Στην ηχογράφηση συμμετέχουν μεταξύ άλλων ο Μανώλης Πάππος, ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Γιώργος Μιχαήλ και ο Νίκος Παπάζογλου ενώ την ενορχήστρωση αναλαμβάνουν ο ίδιος ο συνθέτης και ο Πάππος. Η παραγωγή είναι σχετικά φτωχή ενώ αποδίδει μια «χειροποίητη» αίσθηση (υπάρχουν λάθη που ακούγονται) η οποία, όμως, λειτουργεί τελικά υπέρ της. Στιχουργικά αποκαλύπτεται το χιούμορ του, ο ιδιαίτερος λόγος του αλλά και το γενικότερο ενδιαφέρον του για την ποίηση, όταν επιλέγει να μελοποιήσει Εμπειρίκο και Ομάρ Καγιάμ.

Δύο χρόνια μετά, το 1995, κυκλοφορεί τη δεύτερη προσωπική δουλειά του, Στην Ανδρομέδα Και Στη Γη. Εδώ, ο Παπακωνσταντίνου βρίσκει τη φωνή του και παραδίδει μια πολύ πιο συγκροτημένη συλλογή τραγουδιών, έχοντας πια εξαλείψει την αμηχανία που χαρακτήριζε τις μελωδίες του στο προηγούμενο εγχείρημά του, χωρίς όμως αυτές να παύουν να εκτελούν αναπάντεχες στροφές σε περίεργα σημεία. Τα πράγματα όμως γίνονται πολύ πιο περιπετειώδη στον στιχουργικό τομέα όπου παρελαύνουν θέματα όπως η μετά θάνατον ζωή, η ξενιτιά, ο γάμος, η Σελήνη και άλλα ουράνια σώματα, ο μοναχισμός, η Στρογγυλή Τράπεζα ενώ κάποια στιγμή κάνουν την εμφάνισή τους και οι εξωγήινοι! Ο συνθέτης αναλαμβάνει τον κύριο όγκο της φωνητικής ερμηνείας ενώ τον βοηθούν η Μελίνα Κανά και ο Σωκράτης Μάλαμας. Η ενορχήστρωση, ενώ έχει εμπλουτιστεί με περισσότερα όργανα, παραμένει στα πλαίσια του πρώτου δίσκου και χωρίς εξάρσεις.
Περισσότερα Θανάσης Παπακωνσταντίνου: Από τη Γη στην Ανδρομέδα | Ορφέας: Το ελληνικό τραγούδι και η ελληνική μουσική στο διαδίκτυο

Posted on Μαΐου 26, 2011, in ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ, Θ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΗ, Σ. ΜΑΛΑΜΑΣ. Bookmark the permalink. 1 σχόλιο.

  1. mp3#256Kbpshttp://www.mediafire.com/?qhidx9nxxz5xik9

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: